We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X

Spelregels van het online platform

We hebben een naam, De KLiNK ! Nu zoeken we nog een logo. 

De gemeente selecteert drie logo’s uit alle voorstellen. Uit deze logo’s kiezen jullie je favoriet. Door jouw stem uit te brengen bepaal jij dus het toekomstige logo van het jeugdhuis mee. Ontdek hieronder meer details over de kracht van jouw stem.

Kan ik op meerdere voorstellen stemmen?

Ja, elke stem is een steun-stem: je kan één, twee of drie voorstellen steunen met je stem.

Kan ik mijn stem ongedaan maken?

Ja, je kan opnieuw inloggen en je stem ongedaan maken. Dit doe je door op “je hebt gestemd” te klikken bij het specifieke voorstel. De stemmen worden vastgezet op 14 juni 2021.

Is het resultaat van de stemming bindend?

Ja, deze stemming is bindend. Dit wil zeggen dat het college van burgemeester en schepenen de uitkomst van de stemming zal aannemen.

Wat bij een gelijk aantal stemmen?

Bij een gelijk aantal stemmen behoudt het college van burgemeester en schepenen het recht een eindbeslissing te nemen.

Wie mag er online stemmen?

Iedereen mag een naam voorstellen, maar om te stemmen moet je in Kinrooi wonen en ben je geboren in 1991 of later. Je bent in 2021 dus maximaal 30 jaar oud.

Wanneer kan er gestemd worden?

Stemmen op logo voorstellen kan vanaf 4 juni tot en met 14 juni 2021 op het platform.

Moet ik verplicht een profiel aanmaken?

Je hebt geen profiel nodig om de website te raadplegen. Om je stem uit te brengen dien je wel een profiel aan te maken op basis van een uniek e-mailadres. Bij de stem-fase dien je op eer te verklaren dat je in Kinrooi woont en maximaal 30 jaar wordt in 2021.

Het doel van het online platform is zoveel mogelijk mensen en organisaties de kans te geven zich te informeren of om een bijdrage te leveren. Om in interactie te gaan op het platform (bijdragen, reageren, stemmen ...) heb je een account nodig. Hoe we met de data die we verzamelen omgaan lees je na in het privacy statement. Op deze pagina vind je de spelregels terug om een bijdrage in te dienen.

Die bijdragen zijn onderworpen aan een aantal regels zodat we het geheel open en constructief kunnen houden. Bijdragen die niet aan de regels voldoen, worden niet gepubliceerd, tenzij ze kunnen worden bijgestuurd.

Regels:

  • Bijdragen die geen betrekking hebben op tot het project kunnen door de moderatoren geweigerd worden.
  • Bijdragen die bestempeld kunnen worden als racistisch, haatdragend, beledigend, kwetsend ... worden verwijderd door de moderator.
  • Bijdragen die gericht zijn op personen (bijv. persoonlijk gerichte antwoorden of commentaren) worden verwijderd door de moderator.
  • We houden het project transparant en eerlijk. Gebruikers die willen meewerken met valse of misleidende profielen (er is geen aannemelijke voornaam of naam ingegeven (bijv. X7zg3 of Darth Vader)) worden verwijderd door de moderator.
  • De inhoud van bijdragen die auteursrechtelijk beschermd zijn, kunnen worden verwijderd door de moderator.
  • Bijdragen die niet geformuleerd zijn in het Nederlands kunnen geweigerd worden.
  • Bijdragen die beschouwd kunnen worden als (verdoken) reclameboodschappen, die links naar andere websites bevatten (die niets met de vragen te maken hebben) of die beschouwd kunnen worden als spam, kunnen verwijderd worden door de moderator.

Hoe passen we de regels toe?

  • Nieuwe bijdragen: een nieuwe bijdrage verschijnt niet automatisch op het platform. Deze wordt éérst bekeken door een (team van) moderator(en). Daarom zal je jouw bijdrage niet onmiddellijk zien verschijnen. In tijden van grote drukte op de site (bv. na veel persaandacht over dit project) kan dit meer tijd in beslag nemen.
  • Reacties: reacties verschijnen wel meteen op het platform, om inhoudelijk debat aan te moedigen. Reacties kunnen "gemeld worden als ongepast" door bezoekers van de website. Reacties kunnen door moderatoren verwijderd worden nadat ze online stonden.
  • Je krijgt een bericht: wanneer je bijdrage behandeld is, of je reactie verwijderd wordt, krijg je via e-mail een bericht van de moderator. Je kan dan een nieuwe bijdrage indienen of reactie plaatsen, die wel voldoet aan de spelregels.
  • Je toegang kan worden geblokkeerd: de moderatoren kunnen gebruikers, die bij herhaling de regels negeren, blokkeren zodat ze geen bijdragen meer kunnen leveren op het platform.
Deel op facebook
Deel op X